En röd torsdag

Hooohooo,

Jag har tagit ledigt imorgon så just nu njuter jag av långhelg, skönt! Idag har det regnat så jag passade på att ta en tripp till Bäckebol på Hisingen för att spana lite i heminredningsaffärer. Planerar och drömmer lite om hur vi ska inreda nya huset.

Ser fram emot det, men jag räknar med att jag och mannen kommer att ha en hel del duster kring inredning och vilka möbler vi ska köpa. Alltså, på det stora hela är vi överens. Vi vill ha ganska rejäla men praktiska möbler, inget romantiskt och utsirat för oss. Det ska helst vara enfärgat och inte övermöblerat eller plottrigt. Vi är nog lite tråkigt skandinaviska...

(Det värsta jag vet är förövrigt sängkappor, volanger, blommigt och puttenuttigt i vitrosa kombination. När man ser att det är tjejen som har inrett allt helt efter sin smak och mannen bara accepterar.)

Det vi kommer att problem att komma överens om är material/färg på möbler. Sovrummet är lugnt tror jag, där är vi hyfsat överens och vill ha samma typ av sängstomme. Men. Vardagsrummet blir värre. Mannen vill ha ek, ek och ek. Det vill INTE jag. Vi har ek i hans lägenhet nu. Jag känner att ek är tungt och mörkt och på väg ut. Jag vill helst ha vita möbler. Vitt matbord, vitt soffbord och vit tv-bänk. Eller svart men det blir så dammigt. Kan också tänka mig björk. Men inte ek. Det kommer att bli tufft att enas men det ska nog gå att kompromissa.

Det viktigaste är att vi ska bo där båda två, känna oss hemma båda två och trivs båda två. Materialvalet ska inte komma ivägen ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0