v 22

Äntligen börjar jag se lite gravid ut! Jag tror att det beror mycket på mammastrumpbyxorna där det finns gott om plats för magen. Det är alldeles ljuvliga att ha på sig. Magen får verkligen plats och det är inget resår som skär in och sitter tight i midjan. Gillar att strumpbyxorna slutar precis under brösten. Mitt första par köpte jag på Åhlens efter ultraljudet. Sen beställde jag två lite tjockare par från HM också. Tyvärr är de nya inte alls lika sköna som första paret. De sitter tight på fel ställen och går inte så högt upp på magen. Istället bildas en ful kant och man får gå och dra i dem hela tiden. Så mitt tips till er som ska köpa är att gå till Åhlens!


Det är ingen som har frågat mig om jag är gravid ännu, men jag tror inte att det dröjer så länge innan någon av grannarna vågar göra det...

Annars känner jag mig faktiskt lite nojig. I början av graviditeten när många andra är jätterädda för missfall höll jag mig lugn och oroade mig inte alls mycket. Men istället har jag blivit lite nervös nu när vi kommit mer än halvvägs. Jag tycker att det sparkar så ”lite”. Nu vet jag ju inte vad som är normalt men det känns som om ”alla” andra känner sparkar hela tiden, speciellt i vecka 22 Jag hade inte varit lika orolig om min moderkaka suttit i framvägg för då kan man känna mindre. Men min sitter i bakvägg så jag tänker att jag borde känna så himla mycket mer än vad jag gör. Jag är säkert löjlig för jag känner ju att det pickar och att det är något som rör sig där inne, men jag känner inte massor. Bara några gånger varje dag. Kanske har en bebis som sover väääldigt mycket i magen? Sambon tror att bebisen brås på honom som är väldigt lugn av sig. Jag är inte jättejätteorolig, men jag funderar lite...

 

 



Kommentarer
Anna Granström

De rör sig ju olika! Skorpan var en riktig fotbollsspelare (nu har han inte plats) men det är ju lika vanligt med lugnare. Så länge du känner något varje dag ska det väl vara lugnt. Dessutom KOMMER du känna mer ju större han blir. De är väl som mest aktiva runt typ v.25-30?

Du frågade om barnvagn - vi har köpt en Teutonia Be You, men inte hämtat ut den än. Det var typ 16v leveranstid, så det är bra att vara ute i god tid... Den ska nog passa oss - tex att vi har en halvkombi. Den passade helt enkelt in på alla våra kriterier :) Sen ska ju Teutonia vara ett bra märke, men vad vet jag egentligen ;)

Svar: Jag gillar teutonia och be you är snygg. Tror att vi eventuellt ska göra ett gästspel i en affär imorgon och se vad vi tycker. Spännande! Barnvagn är ju en milstolpe...
-Jenny-

2012-08-29 @ 19:25:43
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com
Anna Granström

Ja, gör gästspel. Vi kollade några gånger innan vi bestämde oss. Testade hur den var att fälla ihop, hur den passade i bilen osv (vi har en halvkombi). Gillar att man enkelt kan vända styret och låsa hjulen så att man kan ha de stora framåt på vintern då det nog behövs. Den tog extra tid att få pga specialbeställt tyg. Min kille är lite kräsen om man säger så... Han fick sista ordet på färgen på babyskyddet också, haha. Glöm inte att köpa ett sånt också :)

Svar: Jag gillar ju vagnar med två mindre hjul där fram, även om många säger att det inte är praktiskt. Ska lyssna på försäljaren, se vad vi tycker och känner och väga ihop allt. Vagnen kommer ju att användas mycket...Ska nog skriva ett inlägg om det tror jag. Har börjat på din bok nu förresten. Kommit en bit och ser fram emot att läsa vidare och se hur det går...

Nu byter jag förresten till wordpress!
-Jenny-

2012-09-02 @ 16:29:04
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com
Anna Granström

Be You har sånna mindre där fram, men bra att man kan ändra dem till bak om man behöver! :)

Då följer jag dig på wordpress :)

2012-09-02 @ 20:20:23
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0