Määäätt!

Hjälp va mätt jag är! Magen står åt alla håll och det känns rätt gött att jag redan har en bebis därinne så att jag är rund av rätt anledning och inte bara rund för att jag svullat...

Eftersom det är fredag idag bestämde jag mig för att lyxa till det lite. Eller sunka till det lite kanske? Med en kebabtallrik till lunch. Och inte vilken som helst, utan en från Jungfruplatsens pizzeria i Mölndal. Enligt många göteborgare, och främst mölndalsbor gör de stans goaste kebabtallrik. Äter nästan aldrig kebabtallrik i vanliga fall, men när jag gör det ska det vara Jungfruplatsens och ingen annan.

79 pix går det på inkl dricka. Lite dyrt men oj va mycket mat det är. Jag har ätit och ätit och ätit och ändå finns bottenlagret kvar. Massa sås, massa pommes, massa kött och ändå helt okej med sallad. Mums!

(Idag har två personer till frågat om jag är gravid så nu syns det äntligen. Jag har fått min lilla bebiskula tillslut. Hoppas att jag gillar magen lika mycket i slutet av året också.)



Kommentarer
Maria ~liten i magen~

Vad kul att du också gillar House of Lola! Jag är verkligen såld :) Vad roligt att du är lite före mig i graviditeten, ska bli spännande att följa er :)

Svar: Ja verkligen! Jag gillar kvalitén och materialet och känslan i plaggen. DE är basic men ändå lite uppklädda och annorlunda.
Ska bli kul att följa er väg också. Alla graviditeter är ju så olika. Hoppas att ni får ett bra ultraljud!
-Jenny-

2012-09-01 @ 11:57:01
URL: http://stevemaria.blogspot.com
Anna Granström

Jag älskar min mage! Inte hur det känns att HA den, men hur den ser ut och att den är Skorpans första hem :) Det är märkligt hur man liksom vänjer sig och tänker att den alltid kommer finnas där...

Men nu vill jag att bebisen ska komma uuuuuut. Har fått hemska hormoner som håller på nu sista dagarna. UFF.

Är lite avis på att du kan äta vad du vill... Nu äter jag inte sånt kött, men pommes har jag varit äcklad av hela grav och sallad är för starkt för magen, sås och tomat ger halsbränna... Åh, vill bara kunna äta och tycka att det är gott igen. Allt är äckligt förutom godis - och det får jag ju inte äta sen några veckor!

Aj, fick just värsta sammandragningen... De kommer ofta nu tillsammans med förvärkar sedan ett par dagar.


Svar: Förstår att du gillar din mage, den är ju jättefin, till och med nu på slutet. Om jag ser ut som dig om 4 månader är jag mer än nöjd. Jag ska verkligen njuta från och med nu till dess att min mage blir groteskt stor :) Och jag tror verkligen att jag kommer att bli gigantisk de sista veckorna, eftersom jag vägde nästan 5 kg när jag föddes och jag är lite rädd att det går i arv, haha.
Jag har det väldigt bra, det vet jag ju. Jag hade nästan önskat att jag mådde litelite sämre så att jag inte kunde äta allt precis som förr. Men allt smakar lika gott som vanligt.

Snart kan du äta igen tänk på det. Och gud va spännande med sammandragningar och förvärkar, ahhhhh, det är ju asnära för er! Snart får ni träffa skorpan.

Kram
-Jenny-

2012-09-01 @ 13:22:44
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com
Anna Granström

Önskat att du mår lite sämre?! Är du galen?! Nä nä nä, NJUT! Och med lite otur får du oxå halsbränna om några veckor, då blir det begränsningar... Fråga mig om tips om du får det vetja. Jag har fått ganska bra koll på hur/vad man kan äta, även om precis ALLT ger mig det nu!!

2012-09-01 @ 16:41:21
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0