Natascha Kampusch, 3096 dagar

Det är något med att läsa om händelser som hänt i verkliga livet, som är baserade på en sann historia. Historien får ett verkligt djup eftersom man vet att det faktiskt har inträffat, att det inte bara är ett verk av författarens fantasi. Jag hade hört mycket gott om Nataschas berättelse och har sett fram emot att läsa den, men jag blev aldrig totalt fångad. Jag tycker att det hon har gått igenom är hemskt och ofattbart. Hon måste haft ett rent helvete. Men någonting med berättelsen saknades för mig. Det var först på slutet som jag kom in i boken lite mer. Så den får ett njae, av mig.
 
 


Kommentarer
Anna Granström

Jag läste den när jag mådde APA och gillade den mycket, speciellt eftersom hon aldrig framställer sig själv som ett offer. Jag tycker att det är skitstarkt. Jag blev multo berörd!

Svar: Kommer ihåg det. Som sagt, helt okej men jag tycker att den saknade det lilla extra. Men min sambo ville faktiskt läsa den nu och han läser ALDRIG böcker. Får se vad han tycker :)
-Jenny-

2012-09-02 @ 16:31:20
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0