Chick-lit

Jag gillar chick-lits. Inte hela tiden, men de funkar fint som mellanböcker. Lättsmälta, förutsägabara, rosafluffiga och sådär härligt tjejiga med kärlek, vänskap, shopping, fester och lyckliga slut. Och många innehåller en stor portion humor också vilket gillas. Ibland är det precis just sånt man behöver läsa.
 
Från flera olika håll har jag fått tips om Sophie Kinsellas shopaholic-serie. Så på bokrean i våras slog jag till och köpte alla böckerna + en fristående bok. I somras (eller det är ju fortfarande augusti så tekniskt sett är det fortfarande sommar även om det känns som höst) läste jag dem då jag behövde lite enkla böcker att ha till hands under tiden vi packade och flyttade.
 
Och njeeee. Ingen hit hos mig. Jag kommer inte att köpa någon mer Kinsella-bok. Lite för förutsägbart, lite för pinsamt, lite för mycket av allt. Lättläst, javisst. Och inte alls helt värdelöst, men inte så där mysigt-må-bra som det kan vara. Då läser jag hellre Evanovich som är den absoluta favoriten. Eller Keyes. Eller O'Flanagan. Eller svenska Ingemarsson...
 
Vilken är din chick-lit-favorit?
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anna Granström

Min favvis är Lisa Jewell! Love! Speciellt Stjärna för en natt, men älskar alla. Och Lolly Winston, men hon har bara gett ut två.

Svar: Lisa Jewell har jag några böcker av, om det är en eller två? Inte dåliga, men inte heller så bra att jag lagt hennes namn på minnet som ett köp-bok-och-njut-namn....
Lolly Winston kände jag inte alls igen namnet på, men såg nu att jag nog har läst båda böckerna. Helt okej...

Kan tänka mig att köpa fler från båda författarna :)
-Jenny-

2012-08-29 @ 19:20:45
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0