Gröna fingrar

I vårt hushåll är det min sambo som ansvarar för orkidéerna. Jag kan vattna och sköta tjockbladiga växter som garderobsblomma och svärmorstunga, men orkidéer är inte min kopp te.
 
Mannen däremot är helt magisk med dem. Han sprutar lite och vattnar lite och pillar lite och man riktigt ser hur bra de mår. Våra orkidéer blommar ofta och länge och om en gren dör, växer det upp en ny. Bladen och tjocka och spänstiga, eller "svulstiga" som vi skämtsamt brukar säga. Det syns verkligen att de mår bra. Syrran har haft sin på rehab hos oss. I köket har vi sex stycken och jag tycker att det räcker så, det är liksom fullt...
 
Men igår var vi en sväng på IKEA och där hade de fina orkidéer för 59 pix. Jag riktigt såg hur det började lysa i mannens ögon. Självklart fick han köpa en då ;) Kan ju inte neka. Antingen ställer vi den i mitt bokrum eller så knör vi in den i köket.
 
När vi åkte hem fick nyförvärvet åka i baksätet, ordentligt fastspänd. Jag kan ju inte annat än avguda mannen jag lever med :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0