Ordna böcker

Igår läste jag ett inlägg hos Designtjejen om att det blir allt vanligare att sortera sina böcker i färgordning och kände att jag vill skriva lite om det själv också. Jag tycker att det är görsnyggt när man gör det. Bokhyllorna ser lite mer ordnade ut då, och det blir lugnare för ögat...


Ändå skulle jag aldrig kunna göra det själv. Jag vill ju kunna hitta mina böcker. Säg att jag vill läsa Jo Nesbøs böcker om Harry Hole igen? Eller ska låna ut 3 böcker av samma författare till en kompis. Hur vet jag vart jag ska leta? Vem vet om boken som jag behöver är rosa, blå eller vit? Näää, jag kör den tråkiga varianten och sorterar efter författare. ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0