Spanien on top of the world

I EM-tipset på jobbet tippade jag Spanien som EM-vinnare men vågade inte riktigt tro att tipset skulle gå hem. Men se det gjorde det och jag vann faktiskt hela tipset.
 
Jag gillar Spanien, har alltid gjort. Men tidigare har det alltid vilat en slutspelsförbannelse över landslaget i mästerskap. De var alltid tippade att gå långt, men så fort det blev åttondel eller kvartsfinal knöt de sig och så var de utslagna. 2008 hände något och nu talar resultatet sitt tydliga språk:
Guld i EM 2008
Guld i VM 2010 och nu
Guld i EM 2012.
Det har INGET lag lyckats med förut så Spanien är helt enkelt bäst i världen.
 
I år har spelet varit okej, men inte fantastiskt och även om Spanien alltid har ett kraftigt bollövertag har de inte skapat så himla mycket målchanser. Men igår visade de klassen, sicken match! Nu kan folk klaga hur mycket de vill på att Spanien spelar tråkigt. Jag gillar kortpassningsspelet, gillar hur de alltid väggspelar sig ur svåra situationer, gillar hur de väntar och letar efter det perfekta insticket.
 
Grattis Spanien, men att vinna VM 2014 skall väl bara inte vara möjligt???
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0