Ett livstecken

Phuuuu, det tar på krafterna att flytta kan jag lova.

I fredags började vi på banken. Vi band lånet och blev skuldsatta för livet innan vi fick nycklarna. Sen drog vi till huset, vårt hus! När alla som skulle hjälpa till hade anlänt hyrde vi släp och sedan flyttades det från kl 13 till kl 19 då vi käkade flyttpizza. Sen tog jag och mannen en sista vända och tömde förrådet innan vi stupade i säng.

I lördags köpte vi bord och stolar till altanen innan vi lämnade tillbaka släpet. Sen åkte vi till lägenheten och flyttstädade den resten av dagen. Nästa gång blir det städfirma! Mina händer är fortfarande nariga av allt skrubbande... Egentligen skulle vi gått på KENT på kvällen men under dagen sålde vi biljetterna. Hade så gärna gått på konsert men det kändes bättre att städa klart. Om vi hade gått hade vi ändå inte kunnat slappna av och njuta...Vi kom hem strax efter 21 och sov innan kl var 22.

Igår var första dagen hemma. I vårt nya hem. Försöker fortfarande inse att vi bor här nu. Igår började vi packa upp. Vi har mååånga flyttlådor att gå igenom. Ska fortsätta idag. Det får ta den tiden det tar helt enkelt. Prio ett är att tömma alla flyttlådor. Sen ska vi måla och inreda och fixa samtidigt som vi andas och njuter. Imorgon åker vi ju dessutom till solen. På ett sätt vill jag inte eftersom det är så mycket att göra här hemma. Men samtidigt ska det bli såååå skönt att vara ledig och varva ner.

 



Kommentarer
Anna Granström

Ta inte i för hårt bara så att du får foglossning! Jag har knappt burit någonting sedan jag blev gravid, inte ens en matkasse. Kommer vara svagast i världen när bebis kommer, men har suppit ryggproblem och foglossning iallafall! :)

Härligt med huset, och semestern! Lite avis är jag allt...

Svar: Jag fick stränga order av alla som var med och flyttade att inte lyfta och inte bära. Jag var ansvarig för krukväxterna. Typ. Lite lyfte jag ändå, men inte som jag skulle gjort om jag varit o-gravid....
-Jenny-

2012-07-16 @ 12:47:46
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0