Att leva spartanskt

Vi har fram tills nu sovit i min gamla 160-säng. Den funkade bra när jag hade den i en stomme men eftersom det är platsbrist hemma hos mannen har vi haft den på vanliga ben. Inte så bra. Sängen känns som en hängmatta där man rullar in mot mitten. Nya madrasser är alltså efterlängtat.

Nu när vi lagt beställningen på varsinn 90-säng vill vi gärna göra oss av med den stora klumpiga madrassen direkt för att slippa släpa med den till nya huset. Lade ut en annons på Blocket igår och har redan fått flera napp. Men. Eftersom vi inte får de nya sängarna än på några veckor och vår vanliga säng ska säljas sover vi nu i mannens 120-säng som kommer att stå i bokrummet sen.

Eller sover och sover? Shit vad trångt det är. Det är inte mycket space vi har, så fort den ena rör sig vaknar den andra... Ändå tycker jag att det är lite mysigt att sova trångt och direkt på golvet.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0