v 18

Gårdagskvällen bara försvann och nu för tiden spenderar jag inte många minuter framför datorn. Här är i alla fall en magbild från igår när jag var i v 17+5. Magen börjar verkligen sticka ut under kläderna nu men det syns fortfarande inte att det är en gravidmage. Känner inga tydliga rörelser ännu, men ibland tror jag att det är något som ger livtecken ifrån sig därinne. Det känns som mest när mannen klappar på magen, när jag försöker känna själv tror jag bara att jag känner min egen puls. Om drygt 2 veckor är det dags för RUL.
 


Kommentarer
Hanna Z | Mamma - Mode - Skärgårdsliv

Åh tack för bra tips! Då kan man alltså spara boken och göra lite då och då när man har tid? Kan man välja framsida och så som man vill med? Alltså ta ett eget foto som framsida? Ska kolla in den sidan, nu blev der visst inget ikväll ändå men måste ta tag i det snartsnart! Har mängder med kort som bara skräpar på datorn...

2012-08-06 @ 22:33:38
URL: http://hannaz.se
sara

Snart kommer du känna den otroligt häftiga känslan:)
Helt underbart är det!

Svar: Jag ser fram emot det! :)
-Jenny-

2012-08-07 @ 07:47:59
URL: http://www.mammaochhampus.blogg.se
Anna Granström

Jag kände inte tydligt förrän i v.22. Sen kom liksom allt på en gång, M kunde känna från utsidan osv. Fast oftast slutade han så fort M nuddade min mage, hehe. Nu på kvällarna är det helt galet där inne, tror nästan att magen ska spricka ibland när han putar ut sin rumpa, sträcker ut en fot osv. Hela magen ändrar form, haha. Fast det är såklart mysigt! Är glad att han övar, är stark osv. Ett tag hade han hicka typ 3 ggr om dagen som oxå syntes på utsidan - hehe. Nu har han inte lika ofta (är i v.37).

Ni har verkligen något att se fram emot på RUL! Helt fantastiskt är det. Jag grät hela bilresan hem ;)

Har förresten inte fått ditt mail med bokbeställning! Vart skickade du? [email protected] är rätt adress, men allt innan @annagranstrom.com funkar och även [email protected]!

Svar: Jag tror att jag kände små sparkar igår och ser fram emot när man blir sparkad hela tiden och magen rör sig. Då blir det hela mer verkligt på något sätt. Och så kan mannen känns också...
Jag mailade till rätt mailadress men nåt måste gått fel. Provade precis igen. Hoppas att du får det nu då...
-Jenny-

2012-08-09 @ 08:23:09
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com
Pernilla

Spännande med RUL! Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?

Svar: I Göteborg är de ganska noga med att INTE berätta kön. Det beror nog på barnmorskan vi får. Men om jag kan så vill jag veta! Om de inte berättar vet jag redan att jag vill göra ett till ultraljud och ta reda på kön, vet dock inte om sambon är sååå nyfiken. :)
-Jenny-

2012-08-09 @ 14:21:37
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0