Att vara effektiv

Idag köpte vi bord och stolar till kök och "matsal" på MIO. Och på MIO är det så fint ordnat att man får låna en släpkärra i 2 timmar för att få hem möblerna förutsatt att den är ledig. Ringde och kollade det igår och passade på att boka... Vi utnyttjade verkligen tiden på bästa sätt.
 
Våra sängmadrasser som vi beställt var klara för leverans igår, ca 3 veckor före vad vi trott. (Jippie!). Så från MIO åkte vi direkt till SOVAs lager och plockade upp madrasser och diverse tillbehör. Eftersom jag ringt och anmält att vi skulle komma var våra grejer redan framplockade på lastbryggan så det vara bara att stuva in i släpet. Hur smidigt som helst. Sen tog vi en vända förbi huset och tömde lasset.
 
Nästa ställe vi åkte till var IKEA där vi köpte sänggavel och bokhyllor. Sen hem igen för att lassa ur det sista innan vi susade tilbaka till MIO och lämnade släpet med 2 minuter tillgodo av våra 2 timmar. Gött! Nu är alla stora, tunga grejer inköpta, och det är mest småpill kvar att inhandla.
 
Mannens syster som var bortrest när vi flyttade var med och bar, jag var bara bihang och fick inte lyfta ett smack. Jag skötte kvitton, betalning och markservice med vätska och glada tillrop från baksätet. Tycker att det är lite jobbigt att inte få hugga i faktiskt, jag gillar att jobba fysiskt och känner mig lat som bara ser på. Men det är ju för en god sak...
 
(Jag och mannen har båda sparat en hel del och förutom insats i huset har vi båda lagt en summa som vi använder till möbler/redskap/grejer till huset. Är väldigt glad för det. Det är skönt att inte behöva vända på slantarna och kul att kunna unna sig nytt och fräscht samtidigt som det är gemensamt.)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0