Vecka 15

När vi fick reda på att jag var gravid bytte vi till ny vecka varje fredag.
Sen gjordes ett tidigt ultraljud och vi blev tillbakaflyttade 1½ vecka.
Enligt min gravid-app bytte vi då vecka på måndagar.
I måndags när vi skulle läsa om nya veckan får jag ett meddelande att appen uppdaterats och att BF inte är V 40+0 längre utan V 39+6 och vips går vi in i nya vecka på tisdagar istället.
Det var ett evigt flyttande av dag det här, jag som tycker att att är tillräckligt joxigt att hålla reda på +2, +4 etc :)
 
I mitten på augusti har vi RUL och det är väl rätt låga odds på att det blir en ny dag igen.
 
Nu i vecka 15 står det att man kan drabbas av humörsvängningar och det är nog det första jag har läst som stämmer in på mig. Jag är mer retlig och lättirriterad och det är skitjobbigt. Jag gråter inte mycket i vanliga fall men började gråta i helgen när jag och mannen diskuterade. Från ingenstans kom tårarna. Skönt att man har något att skylla på. "Det är hormonerna älskling"...
 
Annars har magen har faktiskt börjat puta lite. Tänkte försöka ta bilder varje helg för att dokumentera. Får se om jag lägger upp dem här...
 
 
 
 


Kommentarer
Duktiga Tjejen

Tisdagar, som jag! V.33 här.

Jag känner av humörsvängar först nu. Var så borta av alla spyor där i v.15... Nu blir jag lättare arg, ledsen, allt sånt. Killen gillar det inte... Ehum.

Spännande med RUL! Vi ska på ett UL idag för att checka tillväxten. Från v.25 börjar de ju mäta magen, och tre gånger har olika BMs gjort set nu och alla har mätt olika! Enligt kurvan skulle jag ha minskat i mått 1-2 cm på 3-4v och ja... Lika bra att kolla upp. Har nu ett "litet" mått igen för min vecka. Hm...

2012-07-11 @ 10:53:21
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0