Newbie

Jag läser en del gravidbloggar eftersom det är kul att läsa om andra som är i samma situation, få lite tips och idéer. Mååånga är helt frälsta i KappAhls serie Newbie. Jag tycker att den är helt okej, men inte helt fantastisk :)
 
I plånboken hade jag dock en rabattcheck med 25% så idag fick ett par hängslebyxor och en body följa med hem. Jag tycker att det är såååå gulligt med "jeans" på små bebisar. (Det är ju mjukt tyg, inte riktigt jeanstyg...) Kommer att klä vår avkomma i jeans ofta. Gärna baggyjeans eller just hängslebyxor. Och jeans är bra eftersom det är könsneutralt. Vill man göra outfiten mer tjejig eller killig är det ju bara att matcha med rosa eller blå body.
 
Märker att det kommer att bli svårt att lägga upp kläder här. För i och med att vi vet vad vi ska få dras man ju obevekligt åt de plaggen. Och det är ju väldigt uppdelat i alla affärer. Rosa för tjejer och blått för killar. Tuffa byxor åt killarna och söta klänningar åt flickorna...Men jag gillar vitt, grått, brunt och grönt också så lite ska jag nog kunna visa upp ändå.
 
Nu ska här städas innan vi får finbesök ikväll.
 


Kommentarer
Anna Granström

Jag älskar newbie :) Dels för den ekologiska bomullen, dels för priset! Annars är ju Polarn och Pyret en hit. Har köpt världens sötaste filt därifrån med elefanter som ligger i BB-väskan och väntar på Skorpan :) Åhléns har bra bebisgrejer oxå tycker jag (Parvel).

Svar: Åhlens har jag spanat in men inte köpt något från ännu. P&P gillar jag också. Min mamma är dessutom ett fan så jag misstänker att vi kommer att få saker därifrån av henne, himla käckt...Newbie är som sagt helt okej, men ännu tycker jag inte att de är bäst.
-Jenny-

2012-09-02 @ 16:33:15
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com
Pernilla

Jag håller med dig. Newbie gör fina saker men jag är inte frälst :-)
Min favorit är Zara. Finns så mkt fint. Till de allra minsta är det dock svårt med storlekarna. Allt är gigantiskt...

Vi försöker hitta på lite saker. Inga stora projekt men ändå komma ut och träffa lite folk. Blir lätt att man känner sig instängd annars. Vi har i alla fall gjort en förmiddagspromenad med barnvagnen till tradition.
KRAMAR!

2012-09-02 @ 19:56:31
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Mamma till William och Wilma

Vilka söta kläder :) kram

2012-09-04 @ 11:24:51
URL: http://blondis81.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0