Favoritaffär

Om jag bara kunde handla kläder i en enda butik i resten av mitt liv skulle jag utan tvekan välja Masais butik på Södra Larmgatan i Göteborg.

Jag äääälskar deras kläder! Kvalitén är grym. Kläderna sitter bra och håller länge. Passformen är smickrande och man känner sig fin i det man har på sig. Det är precis min stil. Löst och ledigt men ändå med stil. Det är linjer, sömmar och former på rätt ställen på plaggen. Kläderna är lite "dyrare" men det är så värt det. De flesta plagg går på 500-1500 kr och det är ju inte överdrivet dyrt.

Ganska ofta får jag komplimanger för min stil och då gör jag alltid reklam för just Masai. I torsdags hade en tjej jag jobbat med åkt till butiken och köpt en klänning och en kofta och hon längtade redan till nästa besök. Då känner jag att jag har lyckats lite.

Allt, verkligen ALLT man tar på sig passar och sitter bra. I vanliga affärer kan jag få prova flera plagg innan jag hittar något jag gillar lite och som sitter okej, men hos Masai gillar jag typ allt...Egentligen försöker jag bli bättre på att köpa byxor, toppar och koftor när jag går dit, men det slutar alltid med att jag kommer hem med en klänning som vanligt, haha.

Sen är personalen trevlig också. Man får hjälp om man vill utan att det stör.

Igår var jag där och kom hem med en klänning, en topp och en jacka/kappa. Jackan gillar jag verkligen och ett plus är att det fanns plats för magen. Men nu blir det inga fler besök på några månader eftersom magen kommer att växa och jag inte har en aning om hur jag kommer att se ut i kroppen nästa sommar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0