Vecka 14

I min gravid-app står det bland annat följande om vecka 14:
"Äntligen ser du gravid ut."
Skulle inte tro det va?!
 
Jag ser fortfarande mest plufsig ut, som om jag ätit för mycket godis och det är inget bebisput så långt ögat kan nå. En liten runding av magen är det väl på kvällarna, men inte alls en gravidmage. Hoppas att den kommer snart. Speciellt när jag tänker på att jag ska traska omkring i bikini till allmän beskådan om en sisådär 2 veckor. 
 
Den som väntar på något gott...
 
 


Kommentarer
Duktiga Tjejen

Redan vecka 14, hurra! Nu har det gått fort ändå. Går du också in i nya veckor på tisdagar som jag? V.32 nu för mig och min mage syns vill jag lova ;) När jag kollar på bild från v.14 är det verkligen ingenting. En minimal utputning som mest ser lite plufsig ut. Det var mot v.18 det började synas mer om jag minns rätt, men jag hade ju också gått ner gem kilo som jag sen tog igen.

Det roligaste är när man börjar känna rörelser. Jag kände "for sure" i v.22, men insåg då att jag hade känt lite innan också. Från v.22 var det hela tiden och väldigt tydligt. Bara nån vecka senare kunde M till och med känna det. Beror ju på hur man har moderkakan också, min ligger ovanpå magen och då blir det som en stötdämpare mot de första rörelserna.

Svar: Om min gravid-app visar rätt byter jag vecka på måndagar. V18 är ju lååångt fram ju! :( Hoppas att jag har sådan tur att jag börjar känna rörelser innan v20. Det är liksom de nästa 2 grejerna för mig som jag väntar på, mage och rörelser...
-Jenny-

2012-07-03 @ 12:31:40
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Minns hur det var. Jag mådde ju apa, och samtidigt kände jag inga sparkar medan alla andra i mina veckor hade gjort det för läääänge sen. Eftersom jag gick ned i vikt syntes inte magen förrän sent också. Alltså att jag var gravid och inte bara småpluffsig. Vet du redan nu hur din moderkaka är placerad? Jag fick veta först på RUL (v.20), men det förklarade iallafall varför jag inte kände sparkar.

Sen sa typ alla "väntar bara tills ungen blir större, då gör sparkarna ont" men jag älskar dem fortfarande. Nu kan han iofs knappt sparka längre för att han är så stor, utan sträcker sig och vänder sig mest + slår på kissblåsan. Jag gillar det ändå, det påminner mig ständigt om att jag inte är sjuk utan väntar vårt BARN <3

Snart får du också känna! Ser fram emot att läsa om det :)

Svar: Har ingen aning om min vart min moderkaka ligger. Kanske också får reda på det på RULet som dig då? Har i alla fall inte haft en enda liten blödning så inte där den brukar vara placerad om man småblöder ;) De sista dagarna har det börjat hända saker med magen iaf, spännande!
Förstår att du njuter av sparkarna eftersom du haft det så jobbigt. Jag väntar på dem för att känna att jag faktiskt är gravid, eftersom jag känner mig så normal fortfarande. Det känns helt overkligt när folk grattar mig. Tänk hur olika det är...
-Jenny-

2012-07-05 @ 20:22:10
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0