Favorit-snacks just nu

 
Jordgubbar, galiamelon och ett glas kall mjölk.
Mmm - mmm - mmm!!!


Kommentarer
Duktiga Tjejen

Mums!

Tänkte just igår på att jag fick lite panik över att jordgubbssäsongen snart är slut, det är en av de få efterrätter och snacks jag kan äta nu...

2012-07-07 @ 12:37:27
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Är dålig på att svara på kommentarer har jag märkt, svarar nästan aldrig på nån i min egen blogg..!

Är i v.32 nu dock, inte 34 än. Men efter semestern...

Vi har köpt det mesta. Barnvagn måste man ofta beställa långt innan. Vår hade 16 veckor leveranstid! Men den har faktiskt kommit nu, 6 veckor förtidigt, så vi ska gå och kolla på den. Babyskyddet ingår där också. Sen har vi köpt säng som han snickrat ihop, skötbord, typ alla kläder vi behöver (nästan). Fattas lite lakan, babynest och smågrejer som vi tänkte fixa klart under semestern. Ett tips är att beställa gravidpaket från "allt för föräldrar", då får man bla 10% rabatt på ett köp från deras shop. Därifrån ska vi nu köpa massor med gölliga grejer, som babygym etc.

Jag smälte av kläderna, yes! M ville inte jinxa innan, men han är samtidigt en sån som vill fixa allt på en gång. Det är mest han som propsat på att vi ska köpa allt tidigt och ha det färdigt. Och han är mycket mer kräsen och sådär med vagn än jag. Det var han som valde specialtyg till den till och med, haha. Och jag hade valt babyskyddet men det slutade med att vi fick gå och ändra för att färgen var så viktig för honom - hihi. Jag säger då det...

Vill du ha något tips sen, just ask :)

Svar: Det är lugnt, du har ju så många läsare och så många kommentarer och det har ju verkligen inte jag :). Känn inte att du måste kommentera eller så, jag vet att du läser på avstånd i alla fall...
Vi ska flytta först och fixa i ordning lite i nya huset...Sen, sen ska det bli bebis-shopping. Och så vill jag gärna klara av ultraljudet först så att man vet att allt är som det ska. I huvudet sätter jag nog som mål att vara klar med alla inköp i slutet av november, så att jag bara kan slappna av sista veckorna...

Vi har redan fått gravidpaketet därifrån, men jag vette tusan om jag minns någon rabattgrej på 10%? Mer att man fick en gratis body från KappAhl...Jaja, det ger sig.
-Jenny-

2012-07-07 @ 19:11:41
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0