Det här med stjärntecken

Jag har inte mycket till övers för horoskop. Läser aldrig mitt och tycker mest att det är bluff och båg över hela grejen. Men. Det här med stjärntecken är en annan sak.

Jag är stenbock. När man läser beskrivningar av typiska egenskaper för en stenbock känner jag mig lika träffad varje gång. Förstår ju också att det inte stämmer in på alla stenbockar, men för mig är nästan allt klockrent. Tycker att det är lite coolt.

"Stenbockar är mycket ambitiösa och målmedvetna och har mycket stark disciplin." - jag har inte stark disciplin när det gäller godis, men jobbmässigt stämmer det. Jag är strukturerad och organiserad som bara den.

"De är självständiga och har ingenting emot att vara för sig själva. De behöver med andra ord inte andra människor för att bli lyckliga." - amen to that! Jag behöver min ensamtid och trivs allra bäst med mig själv. Men mannen har invaderat lite på självständigheten, på ett bra sätt.

  • "Stenbockar är ärliga och trygga i sig själva." - kanske för ärlig ibland? Har alltid gillat mig själv, aldrig varit osäker. Har inte dålig självkänsla utan att för den sakens skull vara behöver inte bekräftelse från någon annan, söker det inte heller.
  • "De är praktiska och metodiska och deras framgångar kommer efter hårt arbete." - jag är en grovarbetande arbetsmyra.
  • "De är ofta känslomässigt behärskade och kontrollerade, vilket kan upplevas som lite tråkigt av människor runt omkring dem. Men låt inte skenet bedra, under ytan glöder dolda eldar om man tar sig tid att se efter. Vad som än sägs om stenbocken är de faktiskt väldigt passionerade när de väl hittar en partner dom kan slappna av med." - jag har känslor, men det är inte alla som får se dem. När jag träffade min sambo upptäckte jag en Jenny jag inte visste fanns innan. Han var värd att vänta på, kan man lugnt säga. När jag träffade honom blommade jag upp och blev mera jag på nåt sätt..
  • "Stenbocken är ofta rädd för att verka svaga och beroende av någon. De har inga problem med att ge, men har ofta svårt att ta emot både känslomässigt och fysiskt." - oh ja! Jag har varit så van vid kan själv och ensam är stark att jag har svårt att inse att jag inte är ensam längre och inte behöver klara allt själv. Försöker ofta släta över komplimanger och beröm, men ser gärna till att andra trivs.
  • "De är ganska reserverade och tycker inte om att uppträda eller att göra bort sig, de försöker att alltid ha kontroll över situationer och över sig själva." - stämmer faktiskt mindre bra. Jag måste ha kontroll, men bjuder gärna på mig själv. Jag gör bort mig hela tiden :) Har blivit mer reserverad med åren men alla tycker att jag är en glad och öppen prick.
  • "Stenbockar älskar pengar, kanske mer än något annat stjärntecken. Bra ekonomi är ett måste för dem och ibland värderar de pengar högre än relationer med andra." - erkänner. Pengar och stabil ekonomi är viktigt för mig. Trist, men sant. Kan slösa, men bara om jag sparat också.
  • "Stenbockar stressar inte fram beslut eller förändringar. De tänker noga igenom allt de gör och planerar noga." - planering är a och o för mig. planerar ALLT i huvudet. Det är nästan jobbigt, men jag försöker lugna ner den biten av min person.
  • "De är väldigt målmedvetna men följaktligen inte så spontana. Istället är de viljestarka och besitter mycket tålamod. Deras envishet kan försätta berg och de ger inte upp förrän de har lyckats med vad det nu är de företar sig." -envis ja, och jag har verkligen en bestämd vilja. Men jag KAN lyssna på andra. Spontan? Hell no, måste ju planera allt, men ibland så...

 

 

En rolig detalj är att bebisen med största sannolikhet också kommer att bli stenbock...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0