Instruktören gör mer än halva passet


Jag har tränat body pump i många år nu och om det är något som påverkar hur mycket jag får ut av ett pass är det instruktörens sätt att leda klassen. En kass instuktör förstör hela min träningstimme och en grym instruktör gör att jag tar i det lilla extra. Självklart är det väldigt individuellt vilken typ av instruktör man gillar. Den jag stör mig på kanske är någon annans husgud...Jag kan till exempel inte träna på lördagar för då är det en vansinnigt irriteranade kille som har klassen. Ändå har han alltid fulla pass.

Jag vet vad jag inte gillar i alla fall. En instruktör:
Som har dålig teknik.
Som inte kan koreografin och kommer av sig hela tiden.
Som sjunger med i låtarna.
Som är överhurtig och klämkäck. 
Som inte håller tiden utan drar över.
Som har ett ord eller en fras som upprepas en sisådär 10 gånger varje låt.

Idag tränade jag med Stina och hon är min favoritinstruktör genom alla tider. Hon är sjukt stark och snygg för det första. Hon har rätt teknik och är tydlig i sina instruktioner och kan koreografin utan att anstränga sig. Hon visar hur man inte ska göra och hur man ska göra på ett pedagogiskt sätt. Hon peppar så att man tar i det lilla extra. Hon håller sina klasser på en jämn och hög nivå, alltid. Hon tar själv i för kung och fosterland så att svetten sprutar. Hon kan många stammisars namn och peppar lite extra. Och hon varierar sig så att ingen klass är den andra lik. Kort sagt - hon är bara bäst. Jag har sagt det till henne och jag funderar faktiskt på om jag inte ska ge henne en biocheck eller något just för att hon ger mig så mycket. Hennes tisdags-pass är heliga för mig. 




Kommentarer
Duktiga Tjejen

Gud vad jag blir avundsjuk. Kunna träna som gravid liksom! Fattar inte varför graviditeter ska vara så orättvisa öht. Blä. Men kul för dig :)



Håller med dig förövrigt om listan.

2012-05-23 @ 12:04:15
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
-Jenny-

Jag är glad och tacksam så länge det varar. Speciellt när jag vet hur tufft du haft det. Jag känner mig faktiskt så normal och som vanligt att jag nästan börjar fundera på om något är fel, men bara nästan.

2012-05-23 @ 19:07:12
URL: http://ommigochmitt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0