EM-uppladdning

Jag är något av en sportnörd. Jag följer inte alla sporter och resultat slaviskt, men jag har hyfsad koll. Jag var riktigt påläst för några år sedan, nu har jag lugnat mig lite. När jag blir pensionär om en massa år kommer jag nog ha stenkoll igen, för då har jag ju tid att följa allt! Att kunna sport som tjej är för övrigt ett bra raggningsknep ;)

Hur dom helst.
Av alla mästerskap som arrangeras har jag två solklara favoriter. VM och EM i fotboll. Om några veckor kickar ju fotbolls-EM igång och jag blir alldeles pirrig bara jag tänker på det... Massor med bra matcher, snygga mål, snygga spelare, offensiv och defensiv fotboll, taktik, filmningar och domarmissar. Jag gillar allt som hör till. TVn kommer att vara på varje dag och jag kommer i stort sett att se allt. Kommer att få hjärtattack varje straffavgörande även om det kvittar vem som vinner, kommer att sitta med tårar i ögonen av både glädje och sorg, kommer att lida när Sverige inte får till det, kommer att tjoa när vi gör mål. Sköj ska det bli!



Kommentarer
Rebecca

Efter att jag och min man var på smekmånad så blev jag helt galen i amerikansk fotboll då dom brukade visa det på storbildstv om kvällarna :) Nu läängtar jag tills säsongen drar igång igen och hoppas att dom visar det på svensk tv. Det är spännande :)

2012-05-30 @ 22:32:23
URL: http://frumattheos.webblogg.se/
-Jenny-

Jag har också kollat på några matcher och det är lite kul måste jag erkänna. Men vill man följa något amerikanskt måste man se på TV på så knäppa tider så så länge jag inte blir superbiten är jag glad ;)

2012-06-06 @ 18:49:27
URL: http://ommigochmitt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0