Sverige i vått och torrt

Det var trist att vi förlorade igår. Riktigt tungt. Jag trodde verkligen att landslaget hade något stort på gång. Något riktigt bra. Självklart är det inte kört ännu, vinner vi mot England och Frankrike tar vi 6 poäng och kan avancera. Det sista som överger människan är hoppet och jag hoppas alltid på oss.

Sverige är ett litet pytteland. Ett litet land som blivit bortskämt med att gå till stora mästerskap. När Sverige är bra, när alla presterar på topp, slår vi vilket lag som helst. Men när vi har en dålig dag på jobbet är det nervöst, darrigt och jobbigt att se på. Oftast spelar vi bra mot bättre motstånd, men har förtvivlat svårt i "enkla matcher". Jag gläds i framgång och lider i motgång, men oavsett resultat är det alltid Sverige i mitt hjärta och jag är stolt över vårt landslag.

Något jag stör ihjäl mig på är alla kappvändare. De som höjer Sverige till skyarna efter en bra match, men sedan är lika snabba på att såga Sverige vid fotknölarna. Öser skit. En framgångssupporter är inte värd att kalla sig supporter. I vått och torrt ska det vara!!!


Olof Mellberg, min all-time-svenska-viking-favorit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0