"Sista minuten"

Jag är en sådan där som verkligen behöööver sol för att klara mig under vinterhalvåret, för att må bra och fungera. Jag behöver bli varm ända in i märgen och jag behöver bunkra upp med D-vitamin. 
 
Men i år verkar inte solen vilja komma till Sverige, så jag får komma till solen. Har precis bokat en vecka till Gran Canaria. Spännande. Har aldrig varit där, men känner mig väldigt förväntansfull. Lagom medeltemperatur, inte alls så hett som det är vid Medelhavet. Hotellet verkar bra och så ska vi hyra bil och upptäcka ön. Jag vill till Las Plamas och traska i öken och se olika stränder. Det blir nog bra det här.
 
Det ser väl helt okej ut?
 
Hade det bara varit fint väder hemma i Sverige hade jag stannat hemma utan prut. Men det regnar ju bara! Varenda helg är det pissväder och jag är blekare än ett lakan. Får lite lätt panik inombords om jag tänker på att hela semestern kan regna bort.
 
Jag behöver verkligen det här. Min fina man är inte lika förtjust i solsemester som jag är men är supersnäll och följer med. Jag är honom evigt tacksam. Vi har alltid kul när vi drar iväg någonstans och nu är det dessutom sista resan på ett tag bara vi två. Eller det är det ju inte, vi kommer fortsätta ta lite weekends då och då på tu man hand, men det är sista resan som par. Sen är vi en familj oavsett om vi reser med eller utan barn. Och jag tror att det är bra att komma iväg från huset. Vi flyttar innan resan, och fixar några dagar. Sen åker vi bort och vilar upp oss. Sen kommer vi hem och pillar vidare med huset.
 
Jag är glad!.
 


Kommentarer
Duktiga Tjejen

Vad härligt! Jag längtar verkligen efter att kunna resa... Min kille är i sooolen nu, i Mellanöstern. Lyll. (Jobbresa).

Var försiktig med solen bara, man ska ju vara det som gravid. Jag har lyckats få pigmentförändring på tummen, haha! På midsommarafton. Brände ansiktet också, men som tur var hände inget där... Om det stannar kvar på tummen resten av livet kan jag ju leva med det rätt lätt ;)

Svar: Det ska bli fantastikst!!Jag smörjer mig alltid och blir inte speciellt brun, men ska försöka hålla mig mer i skuggan nu samtidigt som jag ändå njuter av värmen. Jag har en pigmentförändring/fläck i ljumsken en tidigare och hoppas att jag klarar mig från fler nu. Är dessutom fräknig och när jag får färg blir det som ett extra sjok av fräknar på pannan och över läppen.
-Jenny-

2012-06-30 @ 23:22:01
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Pernilla

Nej, inga pigmentförändringar men jag har använt faktor 30 hela våren och nu har jag bytt över till 15 :-) Tror nog att du kan sola lite med gott samvete. Vi var i Nya Zeeland & Australien när jag var gravid i vecka 7-10 och då var det heller inga problem.

Låter jättehärligt med lite solsemester!

Svar: Det låter bra! Jag kommer att köra på faktor 25 och hålla mig i skuggan mer än vanligt, och hoppas att jag inte får några fläckar....
-Jenny-

2012-07-03 @ 19:08:58
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0