Blodomloppet

Igår var vi några från jobbet som tog oss runt 5 eller 10 km Blodomlopp i Slottskogen. Efter uträttad uppgift fikade vi i gröngräset innan vi tog kväll. Var inte så upplagd innan eftersom det var mulet och ruggigt på dagen. Lagom till samling sprack det dock upp och blev en riktigt fin kväll...

Jag gillar Blodomloppet bättre än Vårruset. (Men Midnattsloppet är ändå bäst.) Både killar och tjejer kan vara med och man kan välja om man vill springa 5 eller 10 km. Förra året valde jag 10 km men i år tyckte jag att 5 km fick räcka. Är nöjd med det valet eftersom det långa loppet innebär två varv på samma bana med världens jobbigaste, brantaste uppförsbacke. Det räcker liksom att springa den en gång :)





Kommentarer
Duktiga Tjejen

Åh vad jag SAKNAR LÖPNINGEN! Blir avis på dig... Jag kan seriöst inte gå fortare än en snigel nu. Blev omgådd av ett gäng pensionärer igår som gick LÅNGSAMT. En sträcka som brukar ta mig 5 min tar mig 15-20 min nu. Det är hemskt.



Jag har sprungit vårruset en gång (hatade) och Blodomloppet (10.1km) en gång. Gillade blodomloppet mkt bättre! Sprang tre lopp för två år sedan och skulle springa halvmaran också, men pajjade både ben och rygg för att jag tränade för hårt så fick lägga ned.

2012-06-05 @ 10:49:50
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Moppe till jobbet är omöjligt, det är 35 min på 110-motorväg med direktbuss till stan, så där får man inte ens köra moppe... Det är 2-3 mil i den sträckan ;)

2012-06-05 @ 17:47:00
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Designtjejen/Emmelie

Du har verkligen helt rätt! Det är mycket svårare att hitta böcker om de står så där fint i färgordning :-) Hoppas att du får en bra tisdagskväll!

Kram

2012-06-05 @ 19:33:56
URL: http://designtjejen.blogg.se/
-Jenny-

Duktiga - jag minns att du har skrivit att du sprang hur mycket som helst innan. Trots D-vitaminbrist och allt, det var strongt. Jag har aldrig gillat att springa egentligen. Ibland försöker jag men det blir liksom aldrig lätt, jag flyger aldrig fram utan får kämpa hela tiden. Ändå har jag mina perioder, men det är skönast efteråt...

Är det motorväg är det ju kört med moppe. I Göteborg kan man liksom kringelikroka sig fram på 70-vägar nästan överallt dit man vill.



Emmelie - Jag ska nog göra ett inlägg om detta tror jag och ta upp just precis det :) kram!

2012-06-06 @ 18:27:10
URL: http://ommigochmitt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0