Gran Canaria

Knappt hade vi flyttat in förrän vi lämnade vårt nya hus och drog till Gran Canaria en vecka. Det var liiite tätt att flytta, sälja gamla lägenheten och resa iväg på 4 dagar, men det gick.
 
Vad tyckte jag om Gran Canaria då och vad gjorde vi? Jag gillade det.Vädret var skönt, inte för hett. Vi hade nog allt mellan 25 och 35 grader, men det var liksom uthärdligt och inte stekande. Vi bodde på ett ställe som hette Playa Del Cura och det var en lugn och tyst håla. Helt okej hotell och helt okej läge. Vi är inga hålligångare, varken jag eller min man. Vi ligger hellre på rummet och ser på filmer/serier innan vi lägger oss än är ute halva nätterna, haha. Eftersom vi hyrde bil åkte vi runt till olika stränder, städer och ställen. Vi var i öknen, uppe i bergen och en sväng till Las Plamas.
 
Jag tog det lugnt med solandet och smörjde in mig med solskyddsfaktor 25 varje dag. Brände mig inte, fick lite färg och än ser jag inte till några pigmentfläckar - skönt.
 
Det var en alldeles lagom resa och andningspaus men den sista dagen hade jag väldig hemlängtan och ville bara hem.
 
Bjuder på ett smakprov av vad vi pysslade med... (skulle egentligen lagt upp fler kort men jag vet inte om det är blogg.se eller mottagningen i köket där jag sitter som strular. Det går otroligt låååångsamt att ladda upp bilder så nu får det vara bra, har inte tålamod till fler.
 
Lite molnigt, men ändå skönt. Havet var svalkande, inte ljummet.
 
Vi tog en promenad i öknen.
 
Mycket berg och slingriga vägar.
 
Vi var på en strand med vit sand importerad från Västindien.
 
En tur inåt ön. Hisnande vacker utsikt.
 
 
 Vårt färdmedel under veckan.Underbart att slippa transfern och bara susa direkt till och 
från flygplatsen. Underbart med AC.
 
På sina ställen var ön karg och torr, på andra platser grönskade det som bara den.
 
 
 
Vårt hotell var det rosa precis vid havet.
 
 Utsikten från balkongen gick inte att klaga på...
 


Kommentarer
Anna Granström

HÄRLIGT!

2012-07-30 @ 09:27:21
URL: http://annagranstrom.com
Pernilla

Ser ut som om ni haft det riktigt bra på semestern! Och nu tickar veckorna på snabbt. Jag tyckte inte heller att det var några kläder som passade runt den tiden, mycket lättare när riktiga gravidmagen börjar titta fram :-) Leggins är en bra investering samt ett par jeans el. svarta byxor. Utöver det har jag endast köpt en klänning. Verkar som jag ska klara mig. Kramar!

Svar: Mina klänningar borde passa ett bra tag till hoppas jag. Jag använder sällan "vanliga" jeans. Baggy är min stil, men jag ska nog ändå skaffa mig i alla fall ett par mamma-jenas ;)
kram
-Jenny-

2012-07-30 @ 19:12:16
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0