Att ge och att ta

Phu, när man är i ett förhållande får man verkligen deala. Ibland "vinner" man, ibland "förlorar" man.
 
Bara för att mannen följer med till solen kan jag verkligen säga att jag ligger på minus när vi diskuterar nya möbler till huset. Tack och lov har vi har samma smak och vill ha samma typ av möbler. Det är färgen/träslaget vi är oense kring. Mannen vill ha ek, ek, ek. (Det har jag nog skrivt om förut?) Jag vill ha vitt, eller i nödfall svart. Han är stenhård. Just nu lutar det åt matsalsbord och stolar i ek och tv-bänk, skrivbord och soffbord i svart till vardagsrummet.
 
Jag är inte alls nöjd och vill helst inte blanda, men där är vi nu och det är liiite bättre än alla möbler i ek. Men svart dammar ju så mycket. Phu, han är hård han. Samtidigt som han är mjuk...Och jag bor hellre med honom med ekmöbler än lever utan honom. You win some, you lose some...


Kommentarer
Duktiga Tjejen

Haha, min vill oxå ha ek, ek, ek men jag lyckades övertala bort det. Vi har svart i sovrummet och få saker i ek. Eftersom vi har ekgolv blir det ju too much med ekmöbler tycker jag! Fast soffbordet är ek med vita ben, köksbordet ek och lite sådär.

Och appropå kön på barn - jag var övertygad om att det var en tjej så jag fick en chock när BM sa kille! Tog bara några timmar så hade jag förlikat mig med det, och nu känns det helt självklart att Skorpan är en kille. Fast det det kan ju bli ett tvåkönat barn, vem vet... Skrock är verkligen just skrock. När har du RUL? Vi hade ju i v.20, tyckte jag var lite sent men kul att man då kunde se saker så tydligt - som fingrar och tår. Det är nog svårare ett par veckor innan.

Svar: I sovrummet och köket kommer vi att ha ek-aktiga möbler och där tycker jag att det är okej. Men i vardagsrummet ville jag ha enhetligt vitt. skit...Jag kan blir lite lätt uppgiven på min man som inte kan försöka föreställa sig slutresultatet. När jag har velat fixa något hemma har han varit väldigt negativ och jag har fått tjata, tjata, tjata tills han veknat. När fixet sedan är klart har han allitd, UTAN UNDANTAG, erkänt att det blev jättebra. Önskar alltså mest att han gav sig så att han kan se i efterhand att jag hade rätt som vanligt, hahaha ;)
Vi har RUL 17/8 och då är jag i 19+4 om jag fått till räkningen rätt?! Alltså v20 som jag ser det men i v19 medicinskt. Jag hoppas verkligen att de frågar om vi vill veta kön, för jag är såå nyfiken!!! Om det är en tjej kommer det att bli toppen det också!
-Jenny-

2012-07-01 @ 21:47:58
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0