Sista semesterdagen

Imorgon är det dax att knata iväg till jobbet igen. Har en fullspäckad höst framför mig jobbmässigt så tiden fram till jul kommer garanterat att gå fort. Men jag vill inte riktigt börja jobba. Inte ännu. Inte nu. Vill ha mer semester. Vill vara hemma och skrota. Vi pysslar på och det går framåt. Vi har monterat ihop sängstommen till sovrummet och sovit 2 nätter på våra nya madrasser och de är gudomliga. Bokrummet är målat och bokhyllorna monterade. Nu ska de bara fyllas med böcker och sedan ska rummet göras mysigt. Köket är målat. 3/4 av vardagsrummet är målat. Soffa är beställd. Ikväll börjar vi måla det allra sista. Sedan ska vi få upp gardiner, speglar, tavlor, hitta rätt lampor och mattor.. Organisera klädkammaren. Fixa till tvättstugan...Jag har att pyssla med hela hösten. Och förutom huset kommer vi ju att behöva pyssla och fixa bebis-saker. Mysigt. I vanliga fall brukar hösten vara den årstid som går mest lååångsamt men något säger mig att hösten 2012 kommer att susa förbi innan jag hinner blinka. Försöker återkomma lite senare med en magbild.


Kommentarer
Anna Granström

Själv jobbar jag sista veckan innan 3v semester. Och efter de 3v är det BF! Sjukt. Overkligt.

Hoppas du får en bra höst och att du orkar med alla planer. Du verkar ju sannerligen ha en avundsvärd och bra graviditet!

Svar: Mmm, overkligt. Och du kanske inte ens hinner ha din semester innan ni har er lilla skorpa hos er...
Jag hoppas också att jag orkar med allt som väntar framöver. Har definitivt inte tid att må dåligt. Min graviditet har nästan varit löjligt lätt, skäms faktiskt lite över hur bra jag har det.
-Jenny-

2012-08-06 @ 08:26:37
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0