Valborg nu och då

När jag var yngre var Valborg en av årets höjdpunkter.
Innan jag kom in på krogen var det kul att hänga i stan hela kvällen och tjöta med folk.
När jag kom in på krogen var Valborg ändå lite bättre och lite roligare än vanliga lördagkvällar.
2 gånger har jag firat Valborg i Uppsala, gått på champangegaloppen, suttit vid ekonomikum och haft görkul.

Det var då. Nu är det några år sedan Valborg var lika med fest för mig. Det bästa med 30 april nu är att dagen efter är en röd dag som innebär lite extra ledigt. Det gillas... Har precis kommit hem från en långpromenad i Delsjöområdet. Underbart väder och bra musik i lurarna. Har inget att klaga på. Så här kan man också "fira" Valborg:

 

 

Var sak har sin tid. Förr var det kul att festa. Nu njuter jag mer av att få en andningspaus där jag kan samla tankarna. Är det detta som är att bli vuxen och tråkig? :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0