Göteborgsvarvet 2012

Jag, min syster, min mamma och hennes kompis har som tradition att se Göteborgsvarvet varje år och heja på min pappa som springer. Igår var inget undantag...

Som traditionen bjuder laddar vi alltid med glass för att orka och sen hejar vi på två olika ställen. Först står vi strax efter 5 km och sen tar vi oss bort till målområdet vid slottskogsvallen och hejar där också.

Vädret igår verkade lite svajigt ned massor av regn kvällen innan men lagom till varvet sprack det upp och blev alldeles lagom. Ca 12 grader och lite lagom med vind. Skulle nog vilja säga att det var perfekt löparväder...

Har alltid sagt att någon gång SKA jag också springa för det hör liksom till om man är göteborgare. Det som stoppar mig är att jag är allergisk mot björk, som liten hade jag astma. Jag mår alltid som sämst april/maj och man vet ju aldrig i förväg om det är ett pollenår eller inte. För tre år sedan var jag anmäld men mådde skit och kunde inte träna. Ska jag springa vill jag gärna vara i form... Men som sagt, någon gång SKA jag ta mig runt :)



Kommentarer
Duktiga Tjejen

Annars kan du springa halvmaran i Sthlm som inte är under pollenperiod? Det är ju samma avstånd iallafall :) Jag sprang en halvmara på skoj en gång, men det var när jag var som mest fit och körde massor med löpning. Efter det pajjade kroppen endel, men jag hoppas kunna ta upp det igen.

2012-05-14 @ 13:48:06
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0