Sommartårta del 2

Hehe, det gick inte så bra med min tårta till jobbet som jag hade räknat med. Det var den där kondenserade mjölken som ställde till det. Enligt receptet skulle man koka den 2½ timme så jag körde på 2 timmar och 45 minuter bara för att vara på den säkra sidan. Men när jag öppnar konserven har det inte hänt någonting, mjölken är fortfarande helt rinnig och inte alls bredbar :(
 
Istället blev det att knåpa ihop plan B, så jag tog vägen förbi affären på morgonen och köpte Frödinge kladdkaka vilket också gick hem. Lite snopet ändå... Och skam den som ger sig.
 
Igår tänkte jag göra försök nummer 2 och den här gången låta mjölken koka i minst 4 timmar. Det behövdes aldrig, för när jag traskar in på Willys ser jag att jag hade köpt en burk osötad mjölk istället för en sötad och då spelar det ingen rolll hur länge man kokar den eftersom den aldrig blir fastare. Så jag fick min revansch. Nu är tårtan redo att tas med till midsommarfirande hos mannens syster.
 
Trevlig midsommar till alla!
 
 
blir den ju aldrig fast...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0