Långpromenad

Igår var jag bara hemma och vände efter jobbet. Bytte om och gav mig ut på långpromenad i delsjöområdet. Precis lagom varmt och soligt och jag riktigt forsade fram i spåret. Hade massor av energi.
 
I vanliga fall går jag alltid "normalt", det vill säga med armarna neråt. Jag och mannen brukar alltid håna alla powerwalk-tjejer i smyg. Ni vet såna som har armarna högt upp och som riktigt svänger med dem för att bränna mer kalorier. Typ... Hur som helst. Alltid när jag har gått en promenad på vanligt sätt ser mina fingrar ut som korvar eftersom de svullnar väldigt lätt. Så igår provade jag faktiskt att gå som en äkta powerwalk-tjej. Jag höll händerna högt och pendlade ordentligt med armarna. Jag kände mig som en idiot varje gång jag mötte någon, men fingrarna svullnade inte. Vet dock inte om den stilen är något för mig men nu har jag i alla fall testat...
 
 
Idag har jag parkerat hemma istället. Svidat om till mjukisbyxorna och slappar med en bok.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0