Jag = Plånbokoman

Jag vet inte hur många plånböcker jag har, men det är många. Alla är rätt lika varandra men ändå helt olika. Varje gång jag köper en ny plånbok tänker jag att jag har hittat den perfekta, men sen hittar jag en ny och känner att den är litelite bättre än den jag redan har. Haha, det är helt sjukt och mannen suckar varje gång jag kommer hem med en ny vilket händer lite då och då.

En Jenny-plånbok ska inte vara plastig och den får inte vara stel. Den måste kännas mjuk och äkta. Den ska kunna stängas med spänne så att den inte ligger och fladdrar i väskan. Bara knapp funkar inte. Och det ska finnas plats för många kort, minst 10. Svart är favoritfärgen, men brunt och rött kan också funka.

I fredags råkade jag slå till igen. Ulrika är ett väskmärke jag verkligen gillar. Jag har länge tänkt att det är synd att hon inte gör plånböcker också. Och så har Campadre en Ulrika-kampanj där det finns just plånböcker. Jag var ju bara tvungen.. Det enda som är liiite dumt är att det bara finns plats för 8 kort men det blir bra ändå. Jag kommer att korten jag använder ofta i "myntfacket" så att jag lätt kommer åt dem. Hoppas att den skickas hyfsat snart...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0