It´s alive!

Idag var vi på läkarbesök på MVC. Förutom en utfrågning om hur jag mår gjordes ett vaginalt ultaljud. Det finns verkligen någon där inne! Heeelt sjukt. En liten räka som for omkring och rörde sig för glatta livet. Mannen som stod upp svimmade nästan och var tvungen att sätta sig. Jag vet inte vad jag hade väntat mig, att gråta? Det gjorde jag inte. Det var inte ens nära. Det kändes inte som att det var min livmoder jag såg, jag har svårt att ta in att den lilla pluppen på skärmen är våran lilla nya familjemedlem. Allt som gick att se såg i alla fall bra ut. Hjärtat slog och det fanns två armar och två ben.



Det enda negativa var att BF flyttades fram. Rätt mycket till och med. Enligt senaste mens hade vi BF 27 december, nu är det 7 januari. Jag hade mina misstankar om att det nog skulle flyttas fram, men kanske inte riktigt så mycket. Jag hade gärnagärnagärna fått en december-bebis eftersom jag själv är född i slutet av året och det funkar toppen. Speciellt nu när jag har lite åldersnoja också ;-). Alla andra som vi berättat för har hoppats att jag ska knipa igen till januari. Jaja, huvudsaken är att det är en frisk krabat!

Jag ska bli mamma. Sjukt!


Kommentarer
Rebecca

Vad kul att allt såg bra ut :) Grattis!

Svar: Tack!
-Jenny-

2012-06-18 @ 18:38:24
URL: http://frumattheos.webblogg.se
Pernilla

Härlig känsla det där första ultraljudet :-)
Vad skönt att allt var bra.
Och tack för din kommentar. Som sagt, jättekul att veta vilka som läser. Kram!

Svar: Tack, jag är lite dålig på att kommentera men försöker rycka upp mig då och då ;)
-Jenny-

2012-06-19 @ 07:42:59
URL: http://storiesbyp.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Jag har bölat på alla tre UL hittills. Efter det i v.20 en hel timme efteråt. Jag är en mes.

Härligt att allt såg bra ut!

Fast du är en sån som jag vill örfila, hehe. En sån som alltså mår bättre sol gravid än annars. Visste knappt att ni fanns på riktigt. Tänk hur orättvist det kan vara!

Trist med flyttandet sådär eftersom det var så mkt och du är i v.12 än, men snart är läskiga veckan förbi! Själv är jag redan i v.30. Känns galet. Eller redan och redan... Har gått sjukt långsamt ju.

Svar: Jag trodde inte heller att man kunde må så här bra och känner mig nästan lite skyldig. Speciellt när jag tänker på hur hemskt du har det. Enligt läkaren igår är inte vecka 12 så magisk som det sägs. Ser man det vi gjorde på UL är risken för missfall ganska konstant på någon procent fram till födseln. Fortsätter hålla tummarna
-Jenny-

2012-06-19 @ 13:17:53
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Försöker lämna kommentarer hos dig men det går inte.

Svar: Jodå, men jag måste godkänna dem för att de ska synas....
-Jenny-

2012-06-19 @ 21:43:35
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Jo fast risken för missfall innan v.13 börjar är ju mycket större än sen. Från typ 25% till 5 eller nått liknande. De två största riskmomenten sker ju innan: Hjärtat och moderkakan.

Alla försökte trösta mig med att ju mer illa man mår, ju mindre risk är det för missfall och hjärtfel, men så som jag mådde... och MÅR. Misstänker att jag har det illamåendet nu som de flesta har i början, dvs konstant men mer hanterbart.

OCH! Menar inte att skrämma upp dig för att du inte mår illa. Vet massor som inte mått ett dugg illa och allt gått bra. Lyllo dig helt enkelt, du får passa på att njuta! :)

Svar: Jag trodde också att det var så, att efter v 12 kunde man pusta ut. Fast läkaren vi träffade sa att gå in i v 13 inte var så magiskt som alla vill få det till. Risken för missfall är enligt henne störst de första 10 veckorna, sedan ligger risken för missfall på några procent fram till födsel, det kan lika gärna ske v 12 som 14.... Helt riskfritt blir det aldrig.
Känns ändå snopet att gå tillbaka i tid, idag skulle jag gått in i vecka 14, och så är jag helt plötsligt kvar i vecka 12. Tänk om något händer nu? Jag håller tummarna för att allt går bra till v 42+0 och att jag ändå fortsätter att må bra...Du och jag är verkligen på olika ändar av måendeskalan...
-Jenny-

2012-06-21 @ 16:47:43
URL: http://duktigatjejen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0