Hos tandläkaren

Jag är noggrann med mina tänder. Borstar, tandtrådar, tuggar fluortuggummi efter varje måltid och ser till att inte småäta. Skulle nog vilja säga att jag tar bättre hand om min mun än genomsnittet. Tyvärr spelar det inte så stor roll, eftersom jag har dåliga tänder, dåliga anlag. Jag har helt enkelt lätt för att få hål. Det finns roligare saker att lägga pengar på, men jag går till tandläkaren regelbundet, det måste jag för att det inte ska skena iväg.

Fram tills idag har jag varit lite unik, då jag haft en mjölktand kvar i munnen. Det har inte kommit någon tand under och därför har jag inte tappat den. Rötterna har varit rätt djupa men tanden är skör och har strulat en del. Jag har lagat den i omgångar och byggt på skydd för att den ska hålla. För några veckor sedan ploppade en lagning ut och nu bedömde 2 olika tandläkare att det var lika bra att dra ut den. Man kan inte hålla på att laga hur mycket som helst. Jag kommer att få ett implantat och det kostar mig en sisådär 15.000 pix. Mycket pengar, men jag har nog redan lagt ut 5.000 på att hålla mjölkisen i skick. Tandköttet har hela tiden varit lite missfärgat vid tanden och de senaste veckorna har jag varit öm och det har gjort ont. Alltså tycker jag nästan att det känns skönt att bli av med den.

Har aldrig dragit någon tand innan, men idag rök mjölkisen och en visdomstand. Tack och lov har jag noll tandläkarskräck men lite läskigt var det allt när det knakade i munnen. Nu känns det mest läskigt att dra med tungan i gluggarna...

Går du till tandläkaren?

Äckliga tänder som nu ligger i papperskorgen. Mjölkisen är den lilla...

 






Kommentarer
Duktiga Tjejen

Gud vad läskiga tänderna ser ut, haha. Och wow för mjölktand så länge!

Jag är dålig på att gå till tandis. Var för ett par år sen, men innan dess var det minst 10 år sedan... Borde gå nu igen, vet att jag fått hål eller andra fel under graviditeten...

Svar: Alltså, de ser ju så sjukt läskiga och fulta ut. Och jag har faktiskt både ganska raka och ganska vita tänder. Jag känner att min mun mår mycket sämre nu när jag är gravid så se till att pallra dig iväg! ;)
-Jenny-

2012-06-15 @ 12:56:55
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Duktiga Tjejen

Fick du min kommentar?!

Svar: Japp, jag har bara inte varit inne på blogg.se i helgen. Jag surfar mest med iphonen och appen har stulat ett par dagar. Nuuu sitter jag framför den vanliga datorn...
-Jenny-

2012-06-15 @ 12:57:34
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0