Konsert på Ullevi

Om man är äkta göteborgare som jag är borde man någon gång i livet se Bruce Springsteen på Ullevi. Det hör på nåt sätt till eftersom han kommer hit med jämna mellanrum. Jag är inget fan, men gubben är ändå helt okej. Det har bara inte blivit så att jag fixat biljetter tidigare år. Tänkte skippa detta besöket också men så fick vi tag på biljetter lite av en slump.

Vi var på den första konserten i fredags och det var en fantastisk sommarkväll. Bruce och publiken här har en speciell relation, för jag har aldrig varit på ett mer högljutt Ullevi. Publiken sjöng med, klappade takten, tände mobiler, vinkade med händerna och var bara helt grym. Men grymmast var the Boss himself. 62 år ung och vilken man! Han körde på i 3 timmar och 40 minuter utan paus. Hur många konserter håller på så länge? Och det märktes att han och the E Street Band hade kul, de ville aldrig sluta spela. Pappa hade sittplats och var nästan tvungen att gå tidigare eftersom han tyckte att det var otäckt när läktaren började gunga på slutet för att alla hoppade.

Själv kunde jag typ 3 låtar... Det var kul att få uppleva en sådan konsert live, men när man inte är ett äkta fan blir det lite segt. Jag vill leva med i musiken, veta vilken låt som ska spelas så fort de första ackorden hörs, sjunga med och njuta. Så var det inte nu, även om slutet på konserten var helt fantastisk till och med i mina ögon. Jag är ändå nöjd. Nu kan jag bocka av det på listan... (Det enda jag önskar är att han haft med "the river".) Igår regnade det, men det hindrade tydligen inte Bruce och publiken från att toppa fredagens konsert med något ännu bättre. Hur som helst, Göteborg måste vara landets bästa arenakonsert-stad på sommaren!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0