Bra triologi

I början av året plöjde jag den ena grymma boken efter den andra. Sedan dess har jag mest läst "okej" böcker. Fram tills nu vill säga...

Nu under semestern har jag slukat Suzanne Collins tre böcker om Katniss:
Hungerspelen
Fatta eld
Revolt

Sicka böcker! Jag förstår verkligen varför de blivit så stora och väntar nu otåligt på att syrran ska läsa ut första boken så att vi kan se filmen på bio.

Jag gillade den första boken i serien bäst och läste ut den på mindre än en dag. De andra böckerna var också bra och jag riktigt längtade efter mina stulna lässtunder mellan allt fixande med nya huset. Precis så som det ska vara med bra böcker!

Handlingen, personerna, storyn och språket... Det griper tag i dig och håller dig i ett järngrepp sida efter sida. Eftersom allt är så målande beskrivet kan man riktigt se handlingen i huvudet samtidigt som man läser.

Så ni som ännu inte har upptäckt dessa fantastiska böcker - köp köp köp och läs läs läs!!!



Kommentarer
Anna Granström

Håller helt med, älskade dem! Ettan och tvåan typ lika mkt, trean lite mindre. Vill oxå se filmen!

Andra spännande trilogier (men inte lika bra) är
Kråkflickan-Hungerelden+ej läst trean
Cirkeln-(har bara läst ettan, ser fram emot resten!)

Svar: Synd att vi bor i olika städer då, annars kunde vi sett filmen ihop. ;) Håller med om att trean var "sämst", men bra ändå.
Kråkflickan och Hungerelden har jag läst och det var också sträckläsarböcker för mig. Klart över medel. Men usch va hemska! Jag funderar nästan på hur författarna egentligen mår? Kan man skriva på det sättet och bara göra det för boken, eller finns det mörka inom dig på riktigt? Ska definitivt läsa tredje delen snart.

Cirkeln har jag missat, eftersom jag inte är så mycket för häxor. Men jag kanske får överväga den igen...
-Jenny-

2012-08-09 @ 08:14:18
URL: http://Annagranstrom.wordpress.com
Pernilla

Vad söt du är!! Kan säga att jag känner mig allt annat än perfekt gravid men det hör nog till. Vad kul med boktips. Vi såg filmen häromdagen och jag älskade den. Kanske fel ordning men jag ska nog slå till på böckerna ändå. Blir det lite väntan här på slutet är det bra med något att sysselsätta sig med! Kramar!

Svar: Böckerna var verkligen verkligen fångande, så jag tycker absolut att du ska slå till. Risken med att läsa boken först kan ju vara man blir lite besviken när man ser filmen eftersom man haft en helt annan bild av allt i huvudet. Risken med att se filmen först som du gjort är att man inte blir så tagen av boken eftersom man vet vad som kommer att hända. Men köp böckerna ändå och trevlig läsning! kram
-Jenny-

2012-08-09 @ 14:19:35
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Mig Och Mitt Liv

Funderar och filosoferar kring världsliga saker som boende, bebisgörande och bokläsning. Bland annat och säkert mycket mer...

RSS 2.0